حل دستگاه معادلات خطی به روش کاهش بعد و الگوریتم تکراری آن

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه روش های حل دستگاه معادلات خطی را بیان می کنیم، سپس روش جدیدی از حل دستگاه معادلات خطی ارائه می شود که این روش برای حل دستگاه معادلات خطی، به نوعی بعد دستگاه معادلات خطی را کاهش می دهد. در هر صورت با استفاده از شکافتن ماتریس دستگاه که شکلی از کاستن بعد دستگاه می باشد، آن را حل می کند. هر چند در ادامه این بررسی به این نکته می رسیم که این روش، شبیه روش دیگری بنام مکمل شور است. در پایان، الگوریتم تکراری آن را ارائه نموده به بررسی آن می پردازیم. برای این کار این روش را برای ماتریس های بزرگ و تنک بررسی می کنیم.

منابع مشابه

حل یک دستگاه از معادلات خطی با روش آنالیز هموتوپی

در این مقاله، الگوریتم موثری برای حل دستگاه معادلات خطی بر اساس روش آنالیز هموتوپی ارائه می دهیم. این روش با روش تکرار ژاکوبی کلاسیک مقایسه شده و آنالیز همگرایی آن مورد مطالعه قرار می گیرد. در پایان دو مثال عددی برای موثر بودن این روش ارائه خواهیم داد.

متن کامل

روش تکراری شکاف نرمال و هرمیتی اریب و تعمیم های آن برای حل دستگاه معادلات خطی

دستگاه ax=b را در نظربگیرید که در آن a یک ماتریس تنک بزرگ و معین مثبت غیر هرمیتی است. هدف از انجام این پایان نامه معرفی روش تکراری شکاف نرمال و هرمیتی اریب و بیان تعمیم های آن است که مبتنی بر ایجاد یک شکاف نرمال و هرمیتی اریب در ماتریس ضرایب می باشد. روش تکراری hss که مبتنی بر ایجاد شکاف هرمیتی و هرمیتی اریب در ماتریس ضرایب است اولین بار در سال 2002 برای حل دستگاههای خطی غیر هرمیتی و معین مثبت...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023